A perspectiva do pára-brisa

windshieldQuantos planejadores sofrem desse mal? Como alguém obtém essa perspectiva em particular? Ficando sentado atrás de um volante! Muitos urbanistas e engenheiros planejam para o carro e não para pedestres, ciclistas e transporte público. Essa é a melhor forma de planejar uma cidade socialmente justa? Todo mundo que vive em uma cidade como Calgary pode comprar um carro novo? Eu não posso.

Como todo esse papo With all the talk of sustainable development why is there no questioning of the appropriateness of planning for access by mobility? Sustainable cities can be designed and planned for access by proximity. Granted we may never wean ourselves off our car addiction, but we should provide for alternative, more cost effective and environmentally friendly modes of transportation.

What better way to appreciate city form than by riding through it. The bicycle is a human scaled means of traversing a block, neighborhood or city. Cycling allows you to see, hear, taste , touch and smell the city. I find that by riding my bike I gain a much better understanding of the city environment. The environment where city residents live, work and play. So why not give it a try yourself and if you choose not to: why not incorporate pedestrians, cyclists and transit users in your next urban plan or design.

Este artigo foi publicado originalmente em inglês por Ken Barth da Universidade de Calgary.

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